L’Ocupació i la reducció de la taxa d’atur del Col·lectiu
és la nostra prioritat
La reducció dràstica
de les inversions públiques en Infraestructures ha creat una taxa d’atur no
coneguda pel nostre col·lectiu.
Cal invertir en la
millora de l’ocupació, en l’ajut a la recerca de noves oportunitats laborals,
en la formació per millorar les habilitats dels enginyers de camins.
Cal obrir oportunitats
laborals en altres sectors, donant a conèixer la nostra formació i les
capacitats del enginyers de camins.
Per aquells companys
que esteu sense feina implementarem un Servei
de Carrera Professional que ajudi a orientar-vos en el desenvolupament professional, amb suport
personalitzat, amb accions formatives per millorar habilitats per a la recerca
de feina.
Transformarem la Borsa
de Treball en un Portal que permeti gestionar millor la cerca de professionals,
treballant conjuntament amb empreses de selecció i ampliant també les opcions
de treball a l’àmbit internacional.
Buscarem afavorir el networking
entre els nostres col·legiats com a eina clau en la recerca d’ oportunitats
laborals.
Independència i Transparència
Treballarem per un Col·legi
independent d’interessos polítics i sectorials, transparent en la gestió i que
representi a tots els sectors d’activitat dels nostres col·legiats.
Proposem una governança participativa,
aprofitant-nos de les noves tecnologies, de manera que els col·legiats percebin
un col·legi obert i receptiu a les seves idees, un col·legi que busca saber els
interessos del col·lectiu per oferir uns serveis d’acord a ells.
Una governança basada
en els principis de la transparència, amb l’objectiu que els col·legiats
disposeu de totes les dades per poder
participar.
Millorarem la
comunicació amb els col·legiats, escoltant les seves inquietuds, generant fòrums
de debat i reforçant el paper de les xarxes socials.
Integrarem de manera
digital les seus de Girona, Lleida i Tarragona perquè els col·legiats que no són
de Barcelona puguin seguir i participar en els esdeveniments que es fan a la
Seu Social.
Informarem de la
situació del Col·legi, a més de a la pàgina web, en una presentació anual de la
Gestió, del Compte de Resultats i del Balanç.
Activitat Institucional
La nostra feina té un
fort impacte en el medi, en el territori i en les persones i és per això que
hem de ser capaços d’explicar a la societat el que fem, de participar
activament en els debats sobre Infraestructures i de donar la nostra opinió
respecte les decisions polítiques de la seva planificació, gestió i explotació.
Hem de ser referents
de la societat catalana en l’àmbit de les Infraestructures però també en
l’àmbit dels Serveis Públics.
Dinamitzarem i reforçarem
el paper de les Comissions com a fòrum
de debat especialitzat per tractar els temes d’actualitat de manera que la
nostra veu sigui realment el resultat del treball que duen a terme i puguem
anticipar-nos als nous reptes de l’Enginyeria.
Col·laborarem amb
altres institucions relacionades amb els nostres sectors d’activitat per tal de
conèixer la realitat de l’activitat sectorial i sumar esforços.
Seguirem treballant
per l’Agència de Qualificació dels Professionals de l’Enginyeria (AQPE), amb
l’objectiu d’impulsar l’Acreditació Professional dels enginyers de camins, amb
les certificacions de capacitació com a eina que permet avalar el recorregut
professional i l’experiència més enllà de la titulació, tot i recolzant-nos en
els Certificats d’Actuació Professional (CAP).
Treballarem per
defensar les competències dels Enginyers de Camins a Catalunya, fent una
intensa gestió amb el Govern de la Generalitat i amb les administracions
locals, així com a nivell nacional i internacional.
Donarem tot el recolzament
necessari a l’Escola i a la Seu Nacional per
aconseguir les homologacions dels nostres títols.
Treballarem activament
per establir un Servei de Mediació
professional que ajudi al col·legiat en la resolució de conflictes en els
contractes empresa-empresa i empresa-administració.
Incrementarem els Serveis que s’ofereixen al Col·legiat
A l’hora de plantejar els serveis que oferim, cal pensar en tots els que
formem el col·lectiu independentment de l’activitat que desenvolupem. Per això
cal que l’oferta sigui plural, interessant i atractiva per a tots i d’aquesta
manera puguem comptar amb aquells companys que per dedicar-se a altres sectors
no veuen la necessitat d’estar col·legiats.
Establirem diferents paquets de Serveis:
- El Servei de Carreres Professionals ja comentat, amb sessions d’interès tant per els que busquen feina com per els que no la busquen però volen millorar la gestió del propi talent, optimitzar els recursos individuals o potenciar les seves habilitats en l’àmbit laboral.
- Sessions per conèixer l’activitat d’aquells companys que no treballen a la professió i en les que tindrem l’oportunitat d’escoltar les seves experiències.
- Sessions per conèixer els grans projectes d’enginyeria.
- Jornades generades per les Comissions per compartir els temes sectorials d’actualitat.
- Altres sessions de temes d’actualitat de la professió.
- Formació continuada tant en l’àmbit propi de la professió com en el de la gestió empresarial i els idiomes.
- Creació de programes de formació, orientació i suport al col·lectiu en la sortida a l’estranger.
- Serveis per a tots els col·legiats amb condicions econòmiques avantatjoses, mitjançant acords amb els seus prestadors.
- Serveis orientats al lleure i a aconseguir un espai de trobada: activitats esportives, culturals, gastronòmiques, de saló, etc.
Cercarem la col·laboració i les sinèrgies amb altres col·lectius que ens
permetin obtenir unes millors condicions per oferir els Serveis.
Estudiarem fórmules d’ajut i de finançament per accedir a la formació.
Fomentarem la creació
de cooperatives o d’altres fórmules que permetin als nostres col·legiats
accedir a un habitatge de qualitat de venda o de lloguer.
La comunicació amb els Col·legiats
Per a la nostra
Candidatura la comunicació amb els col·legiats és molt important i no sols amb
els que estan a Catalunya sinó també amb tots aquells que han hagut de marxar a
treballar fora.
Afavorirem la
comunicació digital en tots els sentits, estalviant recursos. Editarem la
Revista / Butlletí CAMINS.CAT de forma digital excepte per aquells que
manifestin l’interès per tenir-ho per correu postal, potenciarem el Bloc i els
debats en LinkedIn.
Buscarem la forma de
que els col·legiats que viuen fora puguin seguir les activitats que es realitzin
a la seu del Col·legi.
Publicarem la Revista Enginyeria i Territori en format
exclusivament digital per tornar a tenir una Publicació tècnica del Sector de
primer nivell.
Gestió econòmica del Col·legi: Incrementarem els Ingressos
del Col·legi
La disminució de l’activitat de l’enginyeria en el nostre país ha provocat
una important reducció dels ingressos per Visats i per Delegats d’Obra i per
tant està condicionant el pressupost del Col·legi i la seva capacitat per
oferir Serveis al col·legiat.
Cal per tant trobar noves fórmules que permetin incrementar els recursos
econòmics i explotar millor les vies de finançament actuals.
Recolzarem el
plantejament de diferents quotes en funció dels serveis que requereixin els Col·legiats
com a eina perquè tots els enginyers de camins tinguin cabuda en el Col·legi.
Intensificarem els
esforços per tal d’incrementar el nombre de patrocinadors que ajudin al
finançament del nostre Col·legi a Catalunya. Farem una campanya d’adhesions
d’empreses de dins i fora del sector com a patrocinadors del Col·legi,
oferint-los la Seu del Col·legi per fer actes promocionals, publicitar la seva
col·laboració amb el Col·legi als Actes que organitzem, etc.
En un moment de crisi
com l’actual i tenint en compte les fortes necessitats d’actuacions que
afavoreixin les oportunitats de futur dels nostres col·legiats (sobre tot els
més joves i els aturats), proposem utilitzar una part de les reserves, que la
bona gestió econòmica del Col·legi dels darrers anys ha fet possible, per tal de finançar els plans de
futur del Col·legi que s’expliquen als altres punts del programa.
Aquesta utilització de
les reserves es faria sempre amb un criteri de prudència, afavorint la
utilització de les mateixes en forma de crèdits que es retornarien quan les
condicions del col·legiat hagin millorat (per exemple en temes de formació ),
per no debilitar el futur econòmic del Col·legi.
Cal fomentar una
explotació més optimitzada de la Seu del Col·legi, fent una gestió comercial
més intensa per aconseguir un major ús de les instal·lacions col·legials tant
per les empreses dels nostres sectors com per empreses alienes a ells, respectant
sempre la prioritat pels col·legiats i/o les empreses representades per ells.
Finalment, i per
garantir una major independència econòmica de la Demarcació de Catalunya
buscarem una formula o vehicle a través
del qual es canalitzin els ingressos de patrocinis que ens han de permetre
assolir un millor nivell de Serveis.
El suport als emprenedors
Potenciarem la
iniciativa del mentoring que s’acaba
de presentar al Col·legi fent una gestió molt activa dels processos de cerca i
emparellament de mentors i mentoritzats
Som molt conscients de
la dificultat de finançament de qualsevol activitat emprenedora per part del
sistema bancari. És d’agrair la col·laboració de Banc Camins amb aquestes
iniciatives de finançar als emprenedors. Però creiem necessari acompanyar
aquest programa de mentorització amb
un altre programa complementari d’ajuda al finançament de noves empreses
impulsades pels Col·legiats en forma de participació de companys que vulguin
invertir en aquestes noves empreses.
Aquesta iniciativa es
posarà en marxa a través de la convocatòria per formar part d’un grup de “business angels” que estudiaran i
analitzaran les possibilitats d’èxit de les propostes presentades pels nostres
emprenedors. També estudiarem la possibilitat de finançament d’aquestes noves
activitats emprenedores amb el sistema de
« crowdfunding »
Addicionalment posarem
a disposició espais disponibles de la Seu del Col·legi com a espai incubadora
dels nous projectes durant els primers mesos d’activitat.
Un nou model de relació Escola-Col·legi
Els Plans d’Estudi han
canviat per adaptar-se al marc Europeu i el Col·legi ha d’obrir-se a aquest
canvi.
Cal replantejar un nou
model de relació Escola-Col·legi per ajustar la formació a les necessitats
canviants del mercat laboral. Per això proposem crear una Comissió bilateral
que ens permeti intercanviar experiències amb l’Escola, analitzar el futur del
estudiants, preveure l’arribada al mercat laboral dels nous enginyers,
realitzar accions formatives conjuntes pels col·legiats, transmetre els valors
de la nostra professió als alumnes que volen decidir el seu futur universitari,
etc.
Volem donar a conèixer
el Col·legi als estudiants i organitzarem una Jornada Anual per els estudiants
del darrer curs amb la participació del professorat i de professionals de
reconegut prestigi.
Servei al Jubilat
Aquest és un col·lectiu
en creixement i per tant cal tenir en compte les seves necessitats i inquietuds.
Recolzarem les
activitats d’aquest col·lectiu mirant d’introduir–ne de noves que permetin que
el Col·legi sigui un punt de trobada.
Establirem preus
especials reduïts per a totes les activitats de Formació que es realitzin a la
seu del Col·legi.
Mantindrem un espai a
la web per aquest Servei i un espai a totes les publicacions de la Revista
CAMINS.CAT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada